Who Love me?

What's time now?

Tuesday, July 5, 2011

PETUA PETUIE

1)NAK RAMBUT LURUS?
Bagaimana meluruskan rambut. Perahkan sebiji limau nipis kedalam segelas santan kelapa. Simpan dalam peti sejuk semalaman sehingga bahagian atasnya menyerupai krim. Gunakan krim tersebut bagi manyapu rambut anda. Kemudian tutup rambut anda dengan tuala panas selama sejam. Basuh dan bilas. Lakukan tiga kali seminggu.

2)HILANGKAN JERAWAT
Ambil seketul kunyit sebesar ibu jari dan tummbuk hingga lumat, campurkan dengan bedak sejuk dan kacau rata. Kemudian sapukan disekitar wajah anda. Biarkan selama 20 hingga 30 minit dan cuci hingga bersih. Amalkan selalu, jerawat akan mengecut dan muka lebih cantik.

3)PETUA HALAU TIKUS
Tikus banyak di dalam atau di luar rumah anda, berlari lari diatas syiling rumah? Dapatkan dahan pokok durian belanda dan letakkan dibahagian tersembunyi atau ditempat yang sering ada tikus. Pasti tikus akan hilang dari rumah anda. kenapa? saya pun tak tahu.
ps: guna dahan yang kecil la, jangan pakai batang pokok lak.

4)LEBATKAN BULU MATA
Rendam satu sudu besar teh di dalam air panas. setelah dingin, usapkan air teh di bulu mata anda, Amalkan selalu dan bulu mata akan tumbuh lebat.

5)RAWAT BENGKAK BISUL
Ambil kunyit sebesar ibu jari parut dan campurkan dengan sedikit minyak masak. Tampalkan pada bengkak akibat bisul. Petua ini juga sesuai untuk mengubati luka. amalkan sekerap mungkin.


No comments:

Post a Comment